Regionmøter 2013

Februar var måneden for regionmøter i Nordland. Det ble til sammen gjennomført hele seks møter rundt om i vårt langstrakte fylke; Ballangen, Sortland, Leknes, Mosjøen, Fauske og Vevelstad.

Medarbeidersamling

27.- 28. oktober ble det arrangert medarbeidersamling for lokallagene i Nordland ved Thon hotell i Bodø. Det ble en lærerik og trivelig samling for alle deltakerne, med inspirerende forelesninger, god mat og trivelig prat. Hoved temaet for helgen var demensomsorg og Pårørendeskole.

Velkommen til Fylkesårsmøtet 2013

19.-21. april 2013 er tid for Fylkesårsmøte for Nordland fylkeslag ved Radisson Blue Hotel i Bodø! Det er i år to store saker som det skal fokuseres på - Folkehelsearbeidet og TV-aksjonen. Vi er så heldig å få vår nye generalsekretær, Lisbeth Rugtvedt, med oss denne helgen.

Regionmøter i Nordland

Nordland fylkeslag har gleden av å invitere ditt lokallag til regionmøter i februar 2013. Det blir arrangert 6 regionmøter i fylket.

Fylkesårsmøte, Nordland 2011

1-3. april 2011
Clarion Grand hotel Bodø

Medarbeidersamling 2012

Fylkeskontoret for Finnmark, Troms og Nordland er på facebook!

Det er mulig for alle medlemmer i gruppene å legg ut informasjon. Legg gjerne ut meldinger om arrangementer som ditt lokallag arrangerer.
Om du ønsker å følge oss på facebook, trykk på linken under for deretter å trykke LIKER.

Demensprisen 2012

Demensprisen er en honnør til en innsats utenom det vanlige og skal gå til en "hverdagshelt".

Den kan gis til enkeltpersoner som gjør et stort frivillig arbeid i det stille, eller en offentlig virksomhet som gjennom sitt virke framviser nytenkning og engasjement på en respektfull og inkluderende måte som kommer både demenssyke og dere pårørende til gode.

Vinneren av Demensprisen 2012 i Nordland ble Fred Westerberg som er medlem av Narvik demensforening. Prisen ble delt ut 24. oktober under en kulturkveld for demenssaken i Sjømannskirken. Fred Westerberg har vært svært aktiv for å få yngre demente fram i dagslyset, og har tatt opp yngre dementes situasjon opp på det politiske nivået i Narvik. På bakgrunn av dette vil det bli startet opp et dagstilbud for yngre demente. Utover dette tilføyes det at Westerberg har bidratt til å rive ned mange tabuer rundt yngre demente. På bildet ser vi Fred Westerberg sammen med Anne-Lise Christensen, leder for Narvik demensforening. Bildet er tatt av Marielle Eriksen, Framover.

Markering av årets hjerteaksjon, Nordland

De yngste stod i sentrum når hjertedagen markertes på Fauske på tirsdag.

Fylkesårsmøte 2011

1-3. april på Clarion Grand Hotel, Bodø

Vel møtt!

Velkommen til Nasjonalforeningen for folkehelsens medlemsnett

På våre medlemssider vil du finne nyttig informasjon og støtte til deg som er engasjert i Nasjonalforeningens arbeid.

Er det noe du savner på disse sidene? Ta kontakt med oss ved å sende en e-post til redaksjonen@nasjonalforeningen.no

Du kan komme tilbake til våre vanlige internettsider ved å klikke her.