Inspirasjonssamling i Alta

Lørdag 9.mars 2013. Kl. 12.00 er det tid for inspirasjonssamling i Alta ved Thon hotell!

Velkommen til Fylkesårmøte 2013

12.-13. april arrangeres det Fylkesårsmøtet for Finnmark fylkeslag ved Rica Hotell i Karasjok. Det blir en rekke spennende foredragt; om hjerte og kar sykdommer ved professor Maja-Lisa Løchen, helseutfordringer i Finnmark ved fylkeslege Karin Straume og friske muligheter for lokallagene ved Gry Bodin Ekeberg!

Fylkeskontoret for Finnmark, Troms og Nordlander er på facebook!

Det er mulig for alle medlemmer i gruppene å legg ut informasjon. Legg gjerne ut meldinger om arrangementer som ditt lokallag arrangerer.
Om du ønsker å følge oss på facebook, trykk på linken under for deretter å trykke LIKER.

Demensprisen 2012

Demensprisen er en honnør til en innsats utenom det vanlige og skal gå til en "hverdagshelt".

Den kan gis til enkeltpersoner som gjør et stort frivillig arbeid i det stille, eller en offentlig virksomhet som gjennom sitt virke framviser nytenkning og engasjement på en respektfull og inkluderende måte som kommer både demenssyke og dere pårørende til gode.

Finnmark Fylkeslag tildeler Rypefjord bokollektiv i Hammerfest kommune årets Demenspris. Bokollektivet har utmerket seg i sin demensomsorg ved å sette brukeren i sentrum. Gjennom å sette samværet med beboerne, og samtidig arbeide for et godt arbeidsmiljø, har man oppnådd et bedre miljø både mellom de ansatte, men ikke minst mellom beboere og ansatte. Dette har også ført til sterk reduksjon i utskiftingen blant personalet. Noe som både de ansatte og beboerne har vært godt tjent med.

De 15 ansatte ved Rypefjord bokollektiv setter stor pris på annerkjennelsen. Virksomhetsleder Lillian Utstrand berømmer de ansatte, så vel som sin forgjenger Marit Halvorsen til Finnmark Dagblad. Hun er ny i jobben, men merket umiddelbart hvor godt arbeidsmiljøet var ved kollektivet.
Bildet er tatt av Kim Gaare, Finnmark Dagblad.

Kom på inspirasjonssamling og la oss bli bedre kjent !

Program på Svanhovd Konferansesenter torsdag 25.august

Fylkesårsmøte

09-10. april 2011 på Thorn Hotel Rica i bossekop i Alta.

Vel møtt!

Regionsamling

Regionsamlingene er møtested for informasjon, opplæring og erfaringsutveksling!
Dessuten satser vi på en god kopp kaffe og noe å bite i underveis. Vi håper at flest mulig tar tid til å delta.

Velkommen til Nasjonalforeningen for folkehelsens medlemsnett

På våre medlemssider vil du finne nyttig informasjon og støtte til deg som er engasjert i Nasjonalforeningens arbeid.

Er det noe du savner på disse sidene? Ta kontakt med oss ved å sende en e-post til redaksjonen@nasjonalforeningen.no

Du kan komme tilbake til våre vanlige internettsider ved å klikke her.