Regionmøtene i Aust-Agder

Første møtet var i Setesdalsregionen 31.januar og andre møte i Arendal 2. februar. I år var møtene i uke 5 istedet for uke 6.

Årskalender

Oversikt over viktige datoer for fylkes- og lokallag i Aust-Agder i 2012

Inspirasjonssamling på Grimstad hotell

Den 21. - 22.oktober var det felles inspirasjonssamling for lag og foreninger i Aust-Agder og Telemark. Programmet tok for seg tema som; bilkjøring og eldre, våre nye medlemsider og hjerte/kar. På fredagen var det coaching og festmiddag som stod på planen.

Inspirasjonssamling på Grimstad hotell i oktober

Invitasjon/program er nå sendt ut til alle helselag og demensforeninger i Aust-Agder og Telemark. I år er det Aust-Agder fylkeslag som er vertskap.
Mere informasjon blir sendt ut sammen med fylkesnytt i midten av august.

100 års jubileum i Tromøy helselag

Tromøy helselag arrangerte 100 års jubileum på dagen 100 år etter stiftelsen. Foruten medlemmer av helselaget var det også mange innbydte gjester. I tillegg til eget festskrift og prolog ble det mange festtaler, gratulasjoner og sanger.
På bildet ser vi leder av Tromøy helselag Inger Johanne Lien motta gave av fylkesmann Øystein Djupedal
Det ble også delt ut diplom og nål, se mer under.

Felles hjerte- og demenskontaktsamling på Gardermoen 30.-31.10

I år ble det for første gang arrangert en felles samling for både hjerte, Petter-Puls(hjertekontakter) og demenskontakter. Aust-Agder og Telemark stillte med 4 kontakter.

Inspirasjonssamling for Telemark og Aust-Agder

I år var det Telemark som inviterte til samling i naturskjønne omgivelse i nærheten av kragerø. Med hele 40 overnattende medlemmer tror jeg jammen meg vi satt ny rekord ;)

SSA i våre hjerter

Brev fra tidligere fylkesleder Signe Marie Stray Rysdal.
Se hele brevet under Les mer.

INSPIRASJONSSAMLINGEN I OKTOBER

Programmet er nå klart og invitasjonene er sendt ut til alle lokallag og styremedlemmer i fylkeslagene. Vi håper at dere liker programmet slik at vi kan se flest mulig av dere på samlingen.

Landsmøtet 2010

Fra fredag 18.juni til og med søndag 20.juni feiret Nasjonalforeningen for folkehelsen sitt 100års jubileum samtidig som landsmøtet ble avholdt. Det var 3 personer fra Aust-Agder tilstede. Samt daglig leder fylkeskontor.
Bildet er tatt fra underholdningen.

Hjerter fra hjerte... til hjerter

Den 8. mai feirer vi i Nasjonalforeningen for folkehelsen vårt 100 års jubilum. I den anledning vil vi ha stand flere steder i fylket hvor vi ønsker å markere dagen og å dele ut hjertesunne vaffler i massevis. Så ta en tur bort til vår stand og få både en sunn vaffel og litt informasjon som kan være nyttig for hjertet.

Årsmøte 27.april i Tvedestrand

Det var godt fremmøte på noe som må ha vært årets første sommerdag ;)
Tusen takk til Tvedestrand helselag som stod for organiseringen.

Årsmøte i Aust-Agder fylkeshelselag

Årsmøtet er lagt til Ramsdalen ved Strannasenteret i Tvedestrand.
Tvedestrand helselag er vert. Påmeldingsfrist 13.april.
Program for dagen, se under

Dialogmøte for styrene i demensforeningene i Aust-Agder

Møtet ble avholdt i lokalene til fylkeskontoret 2.mars.
I tillegg til 4 fra Demensforeningen i Grimstad og Demensforeningen i Arendal møtte begge demenskontaktene.
Daglig leder og Kari-Ann fra fagavdelingen var også tilstede, Kari-Ann som møteleder og motivator.
For flere bilder se under

Regionmøte på "Eikely" 18.februar

24 damer fra 9 lag trosset snøstormen og møtte opp. Fylkeshelselaget stod som vert. I år ble det laget et stort fellesmøte for de resterende lagene utenom Setesdal. Det var veldig vellykket.
Se flere bilder under les mer

Regionmøte på Soknehuset i Rysstad 16. februar

Valle og Hylestad helselag var vert for årets regionmøte i Setesdal. I tillegg til dette helselaget kom det også medlemmer fra Bygland helselag.
Det var informasjon fra fylkeskontoret, sosialt samvær og både sunn og usunn mat ;) akkurat slik det skal være på regionmøter.
Se flere bilder under les her

Helsedirektoratets kampanje

Møtet i Aust-Agder ble holdt i bibliotekets Aula i Arendal 11. februar. Oppmøtet var greit, men det var god plass til flere

Nyttige dialogmøter for styrene i demensforeningene og demenskontakter

Telemark vil arrangere sitt møte 1. mars på Lundetunet og Aust-Agder 2. mars på fylkeskontoret.
Felles for begger er at Kari-Ann fra seksjon demens vil være til stede som møteleder og motivator.

Fylkesnytt nr. 4 fra Aust-agder og Telemark

Her er det store julenummeret fra sydkysten.

Velkommen til Nasjonalforeningen for folkehelsens medlemsnett

På våre medlemssider vil du finne nyttig informasjon og støtte til deg som er engasjert i Nasjonalforeningens arbeid.

Er det noe du savner på disse sidene? Ta kontakt med oss ved å sende en e-post til redaksjonen@nasjonalforeningen.no

Du kan komme tilbake til våre vanlige internettsider ved å klikke her.